MANIFEST

Tegrossist: Grossist av Löst Kinesiskt Te

 

Vi är nu vid en punkt i tidskriftens tekultur som är lika oroande som det är spännande. Med internet är vi teälskare mer sammankopplade än någonsin. Att kunna dela våra tankar, känslor och erfarenheter med varandra i en takt som tidigare troddes vara omöjlig. Vår tillgång till gott te är större än någonsin tack vare utvecklingen av te onlinehandel, och vår enkla tillgång till recensioner och information ger oss lugnet som kommer med att vi vet vad vi köper.

Trots dessa obestridliga bekvämligheter har tekulturen dock aldrig satts i större risk för lågkonjunktur och krympning. Det osäkra läget där vi nu befinner oss kan hänföras till de stora mängderna av lågkvalitativt, lågkostat te på marknaden idag, sålda av stora företag som använder smarta och dyra marknadsföringsstrategier och faktiskt släpper av framgången med samhället kring "gott te" för att sälja sina produkter. Framgången med verksamheten med så kallad "råvaro"-te utgör många allvarliga problem för oss kräsna teälskare.

För det första kommer den dåliga kvaliteten på rå-te mer än troligt att vända sig bort och avskräcka många potentiella tedrickare från att utforska drycken, liksom den stora världen av te. För det andra gör den låga kostnaden för varie-te det ett enkelt alternativ för första drinkare och de som vill komma in i te som en dryck. Och slutligen, genom att använda marknadsföring och branding strategiskt och bedrägligt, bryter råvaruindustrins framsteg och rykte som samhället av kräsna tedrickare har arbetat så hårt att etablera och skydda.

En resa till din lokala stormarknad kommer att berätta en hel del om den nuvarande situationen för majoriteten av teindustrin. Med vårt strama community på nätet och enkel åtkomst till stora online-grossister är det lätt att glömma att vi utgör en mycket liten minoritet av te-konsumentbasen övergripande. Så med det i åtanke kan en resa ner på kaffe- och tegången på ditt lokala snabbköp vara en lugubriös affär. Hyllor av tepåsar fyllda med bittrat damm, väntar otåligt att köpas av den okända och oskyldiga kunden. Stormarknader är förmodligen där icke-te-drinkare har störst exponering för te, om exponeringen inte kommer från vänner och familjemedlemmar.

Som sådan blir snabbköpet den avgörande gränsen på vilken te måste göra sitt första intryck. Tyvärr för oss är gott te väldigt under representerat på slagmarken i stormarknadens gångar. När en potent tedrickare går igenom de ljusa gångarna med testoft på hyllorna, kanske efter att ha hört om sina hälsofördelar på internet, får de en förvrängning av te i allmänhet och en som är mer sannolikt än att inte vända dem av drycken, eller sämre, tvinga dem att ta sitt te sötat med socker eller andra skadliga kemikalier. Detta skadar tegemenskap som helhet eftersom vi förlorar vår förmåga att expandera så snabbt och effektivt som vi kan, istället tvingar oss att fokusera våra ansträngningar på att övertyga offren för denna bedrägeri att det finns så mycket mer att te än bitteren påsar av damm som sitter i baksidan av sina köksskåp. Det blir ett viktigt vägspärr för våra framsteg som vi behöver ta itu med och förhindrar te från att gynna otaliga liv.

Mängden en potentiella tedrickare som är villiga att spendera mer på deras allra första te är ett belopp så nära noll som möjligt. Tyvärr, till skada för små te-företag och små te-trädgårdar och gårdar runt om i världen, kan de företagen som kan erbjuda te på lägsta möjliga kostnaden är de som kan pumpa ut elefantmängder te samtidigt som de inte alls tänker på sin kvalitet. Därför följer det logiskt att de flesta första upplevelserna är obehagliga, åtminstone i jämförelse med att dricka högkvalitativt helbladste.

Den position som råvaruindustrin har gjort för sig som skyddshelgon av underlägsenhet har inte verkat påverka dess framgång. Det här kan bäst hänföras till två saker: den första är dess strategiska prissättnings position som jag just diskuterade, och den andra är dess visserligen förbluffande förmåga att framträda för de som tittar på te som standard för te som alla andra te jämförs med .

En särskild reklam från Lipton Tea Company (en av de ledande företagen i råvaruindustrin) säger att "frigöra den naturliga energin", ett påstående som när man överväger de produkter som de säljer, är de så långt bort från naturen som te kan vara. Det är inte bara vilseledande, men också farligt. Så många lojala och trofasta läsare av denna webbplats kan intyga, att dricka löst bladtee kan erbjuda en sann anslutning till naturen. En som är omöjlig att uppnå med användning av tepåsar.

Vi måste stå som ett berg tillsammans mot lågkvalitativa te- och dåliga teföretag för att skydda framtiden för högkvalitativt te från Kina och Japan och goda tegrossister eller teföretag. Det är sant att vi måste vara villiga att anpassa sig med tiden och anta nya sätt och ny teknik, men det är också sant att vi måste vara fasta i de värden vi håller som te-drinkare och därigenom skyddar vi drycken som har stått stolt som en kulturell symbol i århundraden.

Tegrossist — TEHEM.